Seniorenwoning vol rook vanwege doorgekookt pannetje op vuur Adelaarslaan Apeldoorn

Apeldoorn – In een seniorenwoning aan de Adelaarslaan in Apeldoorn hing rond het middag uur aardig wat rookontwikkeling en een sterke brandlucht. Oorzaak daarvan was een pannetje die op het vuur stond. 

Rond 12:30 uur kwam de melding bij de brandweer binnen. Bij aankomst van de brandweer bleek het gelukkig allemaal mee te vallen. Een pannetje met eten stond op het gasfornuis en het eten begon aan te branden. Dit veroorzaakte vervolgens aardig wat rookvorming in de woning. Ook was er een flinke brandlucht waarneembaar. 

De brandweer heeft het pannetje naar buiten gebracht en heeft de woning geventileerd. Hierna heeft de brandweer nog metingen verricht om te kijken of er niet te hoge concentratie koolmonoxide in de woning hing. Toen de metingen dit niet aangaven, kon de brandweer weer retour richting de kazerne en kon de bewoner weer terug naar de woning.